Učeče okolje je
dejansko nek proces vodenja, kjer se ljudje v podjetju vse bolj aktivno
vključujejo v razna strateška razmišljanja in na ta način se zaposleni in
vodstvo med seboj dopolnjujejo in se učijo drug od drugega.
Zato lahko rečemo, da je učeča organizacija neka dinamična celota, ki se
neprestano prilagaja spremembam v okolju. Je
skupek učečih se posameznikov (zaposlenih), ki neprestano ustvarjajo,
osvajajo in prenašajo nove ideje in znanje znotraj (zaposleni –vodstveni kader)
ter zunaj organizacije (konkurenca-stranke).
Ves čas je potrebna prisotnost
ravnanja z znanjem, ki omogoča maksimalno ustvarjanje in izkoriščanje znanja
saj le tako se je učeča organizacija sposobna prilagajati naglim spremembam v
okolju. Ta sposobnost pa izvira iz načina dela vseh članov organizacije.
Struktura je prilagodljiva in oblikovana na tak način, da kjerkoli v
organizaciji spodbuja enakost, sodelovanje in s tem nastanek idej. Le tako se
hitreje najde priložnost, in ohranja konkurenčnost v nestanovitnem okolju; medtem
ko je tradicionalno najbolj običajna organizacijska struktura tista, v kateri
so aktivnosti določene na vseh ravneh organizacije.
Celotna organizacija je koordinirana in kontrolirana preko hierarhije, ki
ustvarja distanco med samimi menedžerji in zaposlenimi, pristojnosti za
odločanje pa imajo menedžerji. To predvsem nudi
v velikih organizacijah učinkovit mehanizem nadzora, vendar postane v
hitro spreminjajočem se okolju ta struktura preobremenjena. Menedžerji se tako
niso sposobni hitro odzivati na probleme ali priložnosti. To pa je zadosten
razlog, da poskušajo postati učeče se organizacije.
Učeče okolje
Učeča organizacija je 2 faza evolucijskega razvoja. Zgodi se takrat ko podjetje obvlada svoje delovno okolje in produktivnost. Ta faza podjetju omogoči nove vzvode za dodano vrednost. Sedaj se začne uveljavljati znanje, ki prevzema vodilno vlogo in zmagovalni faktor postane kakovost. V ospredje stopi človek, ki predaja svoje znanje naprej, da lahko podjetje raste in se začne razlikovati od ostalih na trgu.
Učeča organizacija je 2 faza evolucijskega razvoja. Zgodi se takrat ko podjetje obvlada svoje delovno okolje in produktivnost. Ta faza podjetju omogoči nove vzvode za dodano vrednost. Sedaj se začne uveljavljati znanje, ki prevzema vodilno vlogo in zmagovalni faktor postane kakovost. V ospredje stopi človek, ki predaja svoje znanje naprej, da lahko podjetje raste in se začne razlikovati od ostalih na trgu.
Ravno novo
znanje pa omogoča razvoj novih pristopov, modelov in aktivnosti podjetja.
Podjetja se vse
bolj zavedajo da je uspešnost na trgu pogojena z količino znanja in informacij,
ki jih imaš, zato je pomembno da znamo pridobiti znanje, pa naj bo to od
strank, prodajalcev, dobaviteljev ali celo od same konkurence. Lahko bi
rekli, da še kako velja staro reklo več kot znaš in veš, več veljaš.
Osebna usmeritev
V vsakem
delovnem okolju so informacije zelo pomembne saj se človek lahko na
podlagi poglobljenega znanja odloča bolje in hitreje.
Pri praktičnem
delu nam znanje omogoča suverenost, naredi, da sem pri svojem delu počutimo
bolj sproščeno, neodvisno in da z večjo
samozavestjo opravljamo svoje delovne obveznosti.
Tako na podlagi
novih znanj izboljšamo svoje delo, ki prinese nato še boljše rezultate in večjo konkurenčnost na trgu.
Če poskušamo teorijo aplicirati na praktičnem primeru
– v času zaposlitve je običajno čutiti dinamika čutiti to tranzicijo med delovnim in učečim
okoljem. Predvsem po letu 2008 se je tendence spreminjanja v organizacijski
strukturi, stilih vodenja in tudi v spremembi vrednosti podjetja; če se obrnemo
od produkta k stranki in od produktivnosti v kakovost. Ta dinamika prehoda se čuti
v povečanju izobraževanja in poudarjanju osebnostnega razvoj posameznika, kar
ustvarja optimalno klimo za pot od znanja h kreativnosti in inovativnosti.
Ali pa - če bi se glede slednjega izrazili v prispodobi
-drevo uporablja energijo sonca, da stoji pokončno …
Napisala Zuzanna G. Kraskova
Ni komentarjev:
Objavite komentar