Napisala Zuzanna G. Kraskova
Odbor ministrov Sveta Evrope je 1990 leta je med ostalim,
zapisal, da je zaradi težjega zaposlovanja nekdanjih zapornikov potrebno
specializirano usmerjena izobraževanja nadomestiti s splošnim in širšim
izobraževanjem. Tako je pri poklicnem izobraževanju potrebno uskladiti
produktivnost s praktičnim delom. Poklicno izobraževanje pri obsojencih krepi delovne navade,i pomaga pa jim tudi pri
razvoju in pridobivanju delovnih izkušenj. Vendar mora poklicno izobraževanje
slediti povpraševanju na trgu dela, kar danes, mora pa biti to izobraževanje
kakovostno, kajti pomemben vidik ima pri tem dejstvo, da bodo na delovnem trgu
nekdanji obsojenci. Ravno tako je pomebno sodelovanje zavodov za prestajanje
kazni zapora (ZPKZ) in zunanjih poklicnih šol zaradi nadaljevanja izobraževanj
teh oseb na prostosti. A poleg poklicnega izobraževanja je potrebno
izobraževanje obsojenih oseb tudi na vseh ostalih življenjskih področjih. Pomembno
vlogo ima tudi splošno in socialno izobraževanje, saj se z njim nekoč zaprte
osebe lažje prilagajajo trgu delovne sile. Tako na primer cilj socialnega
učenja se nanaša na vzgojo in izobraževanje ljudi v njihovem socialnem
življenju. S tem je mišljeno predvsem na socialno izključene in neizobražene.
Zato mora biti poleg vzgoje in izobraževanja vključeno tudi socialno učenje, ki
obsojenemu ponuja rast celostne osebnosti, uči ga kakovostno nadzirati lastno
osebnost. Pri ranljivih skupinah je potrebno onemogočiti negativni vpliv, saj
so imeli številni obsojenci pred prihodom v zapor težave z uživanjem alkohola
ali psihotropnih snovi in šibke socialne veščine. In navsezadnje socialno
učenje obsojeno osebo spodbuja spoprijeti
se z lastnimi občutki, predvsem krivde zaradi storjenega kaznivega dejanja.
Kajti, če človek želi najti smisel v življenju, mora poiskati svojo rano ...
Ni komentarjev:
Objavite komentar