1. avg. 2014

PRE-VEČNOST (roman v nadaljevanjih)



Tisti dan se je telefon oglasil štirikrat. Najprej je navsezgodaj poklicala znanka iz ene od človekoljubnih organizacij in mi vprašala, ali bi organizirala kreativno delavnico za revne otroke iz držav EU.
“Tebe kot rasno razgledano najprej vprašam,” je poudarila, “sicer plačilo ni nevemkaj, le potni stroški, a dobrodelnost se ne sme obtežiti z denarjem.”
“Niti imeti meja,” sem zamrmrala slušalki in dvignila obrv. Seveda sem pristala, rada delam z otroki, a tudi če ne bi, bolje karkoli in kadarkoli kot nikoli. In jasno da sem bila za, saj sem socialka, ti pa moramo živeti zapovedano, nikakor drugače, kot le požrtvovalno, zato vsem pomagam, starejšim čez cesto, otrokom zbirati star papir, če imam kakšen sekač pri roki, posekam tudi razraščeno travo na bregovih Ljubljanice, recikliram smeti, tudi za drugimi, če je potrebno, in podobno. Zato praktično zastonj pišem za nekaj časopisov, kajti talent in humanost stopata roka v roki, treba ju je trositi naokoli, ju dati ljudem, saj se ne hranita s kruhom, ampak z dobroto in navdihom. A dejstvo je, da na krilih navdiha ne leti več nihče. Leti le iz službe  
“Ampak moram ti povedati, da tisto, kar so takrat označili kot rasizem med otroci v moji skupini, to ni bil. Res je bil kriv tisti črnec. Dokazano.” Obremenjenost s tem primerom in konotacija v njenem glasu pa je pripeljala v dinamičen konec najine konverzacije. Delo sem sprejela in se na hitro, kar dvakrat zahvalila. Pogovor pa sem zaključila razočarana nad populacijo, zaposleno v humanitarnih ustanovah.  
Drugi je klical urednik manjše založbe, ki sem jim poslala rokopis romana, češ da mi ga bodo z veseljem objavili, ker je fajn, ampa dvotretjinski delež bom morala prispevati sama. Zaigrala sem veselje, celo navdušenje in obljubila, da bom po, gotovo le krajšem premisleku, poklicala nazaj. Čeprav ga nisem rabila. Niti za sekundo nisem bila v dilemi, da me čaka trnova pot glede objave tega romana.


Ni komentarjev:

Objavite komentar