14. mar. 2014

PRE-VEČNOST (roman v nadaljevanjih)



                                              ***

»Poslušaj,« je naslednje jutro že navsezgodaj dahnila moja vest. »Dolgo je tega, kar sva nazadnje tekli skozi tisti park s starim hrastovim drevoredom. Kako jaz to pogrešam ... tam bi bila kar vsak dan …« Malce me je zaskrbelo, ker je postajala sentimentalna in zato glasnejša. A je le nalahno zakrilila z roko in dodala. »Samo pomislim nanj, že čutim njegovo svežino tu, povsodi ...“ Ošvrknila me je, zamižala na desno oko in diplomatsko sklenila. »Da sploh ne omenjam, kakšen odličen tretma je hoja navkreber za odpravo celulita …«
Sama zaprem obe očesi, lenobno se pretegnem na postelji, zazeham in v polsnu zamrmram: »Najprej, to ni park, ampak grad. Drugo, ne vem kako je pri tebi … ampak jaz nimam niti pikice celulita … če ga imaš, izvoli, pot pod noge … bodi fit … superge veš kje so …« Skušam zaspati, še malo poležati, ampak ne morem. Skrbi me, ker je sumljivo tiho. Z napol odprtimi, očmi zdetektiram sobo, da vidim, ali je kje v bližini. Skozi odprta vrata spalnice zagledam prizor, ki mi oči na široko odpre. Moja vest s cigareto med prsti sloni na kuhinjskem oknu in je na tem, da jo bo vsak hip prižgala. Urno skočim s postelje.
»Da mi takoj pustiš čik!“ strogo zavpijem. “Kaj se to pravi? Majhni ne kadijo … daj sem!“
Jaz da sem majhna?“ se zareži, „kakšna si potem šele ti?“ Pripre oči in premeri razdaljo med njo in mano. »Učimo se na dejanjih … in primernih kaznih.« Važno doda in tetralno flikne cigareto skozi okno. Kar me še dodatno vznemiri. Iztegnem roko in poberem cigareto iz bršljana v cvetnem koritu, kamor je priletela. Medtem pa užaljeno godrnjam. »To ni lepo … Kdo mi bo v težkih trenutkih odločitve v oporo, če ne ti. Zato te vendar … bojda imam …«
»Saj,« reče nagajivo. »Ravnokar sem ti namignila, da nehaj kaditi. Ampak to očitno pravim … analfabetu, ki ne zna brati med vrsticami.«
»Res bistroumno,« komentiram, medtem ko čakam, da zapiska mikrovalovka, ki mi pripravlja kavo. V roki držim neprižgano cigareto in čakam na začetek rituala. Ta se bo začel, ko bo zadišalo po kavici, moji najboljši kadilski prijateljici. »Kaj konkretno si mislila s tem med vrsticami, ni bilo kaj prebrati.«
Vest zamahne z roko: »Saj pravim – nepismena. Ne morem pomagat.«
Našobim ustnice, a jih takoj zatem raztegnem v nasmešek, ker se vtem nečesa spomnim. Zato sklenem, ne, s tem nepomembnim razmišljanjem si ne mislim pokvariti prijetnega občutka, ki me obda ob misli na nakupovanje. Razen tega, naloga vesti je da o vsem moralizira, da se vljudno vede in pravilno izraža, skratka, opravlja svojo funkcijo. Moja pa jo dosledno. Naj torej teži. Temu sem kos in jo z lahkoto ignoriram. In hvala za ta dar, možnost, spretnost, ali karkoli že to je, saj sem z leti specializirala do te mere, da njenega nerganja včasih niti ne opazim. Če pa, jo spretno zmanipuliram.
»Dobro, no,« jo pomirim in potegnem dolg dim, iz tiste cigarete, ki posebno diši, ker je maloprej ležala v rožicah. (Kako hitro se navdamo cvetja, me  ob tem prešine.) Izpihnem dim, hlastnem po zraku, naredim požirek kave in zaključim. »Vidim, da si nataknjena, ker nočem trimčkat. Obljubim, bova … v kratkem, popoldne, po šopingu.«
»Ne vem, a te moram vsako uro spomnit, da si brez službe!« vzklikne v tako visokem tonu, da poskočim.
»Ni treba, še predobro vem,« odvrnem v globokiem odtenku, »A nakupovanje je eden od načinov, da ne posrnem.«
»Kaj pa je zapravljanje drugega!“ se ujezi še bolj. „Ne le da boš posrnila ampak treščila ob rob pameti, takrat, ko bodo spuhteli prihranki. To bo pa kmalu.«
»Ne bodo,« Obeta se mi objava romana, to bo kar nekaj denarja.« se samoljubno nasmehnem.
»Aja, tistega, ki si mu dala že naslov in napisala uvod … teh petnajst vrstc. Mojstrovina, brez dvoma.«
Ti sploh ne veš, kaj jaz delam, ko ti brezbrižno spiš.“ ji pomenljivo požugam.
Času, ki sledi po nakupovanju se za razliko od moje vesti ne veselim, vsekakor  ne v takšni razsežnostih, kakršno pričakuje ona, zato upam, da bo čas šopinga čim daljši, saj ljubim ta čas, ki mi je dan za nakupe, vse te nove kolekcije in modne linije, nove stvari, ki jih je dandanes toliko, da zaradi njih čas našega bivanja na Zemlji izgublja smer in z njo smisel. Toda na dodani vrednosti ne, če nas bo takšnih kot sem jaz, se srečno nasmiham in švigam z očmi po bogato aranžirani izložbi, na novo narejeni, uau, to pa je izložba, se navdušujem, dokler čakam, da se vrata v nakupovalni center radodarno, na stežaj odperjo. Vrata v paradiž, si srečno prišepnem in se oziram. Diši po novostih, po najpestrejši izbiri, ki človeku nudi nadvse privlačen občutek, občutek razkošne vsemogočnosti in nedvomno – popolne sreče. Četudi le za trenutek. In četudi ta izbira večinoma ni moja, sem pomirjena, saj menim, da je vse okej, če se dejstva o ne-izbiri zavedam. Začetek radosti sproži čarobnost plavajočega trenutka med skrbno razvrščenimi policami z novimi in na novo dišečimi kozmetičnimi izdelki, ali med vrtečimi krogi z obešenimi, žlahtno mehkimi tkaninami, z nazornimi imeni Nova zimska kolekcija, Trendi poletja, Prihajajoča jesen in podobno. Mamljiv trenutek spozabe, ki ga dobro pozna tudi moja vest, vendar ona v obratni smeri. Pa ne vem zakaj … Včasih posumim, da le zato, ker mi hoče nagajat. Tako kot zdaj. Ne more si kaj, da me ne zbode:
Paradiž praviš? Prej bi rekla, da stojiš pred kotlovnico pekla ...“

Ni komentarjev:

Objavite komentar