DOTA ZA NIRVANO
V današnjem modernem
času (družbi tveganja) se diskriminacija izkazuje kot svetovni trend, saj je poleg
ostro naravnanih družbenih razmer (in robov), vpletena v človekova naravna nagnjenja
podrejati, in ne nasprotno, biti podrejen. Tako se na tej antropološko-zgodovinski
točki mora zgoditi konflikt, če gre spoštovati človekovo naravo, v njenih
izvirnih zmogljivostih. In ravno tukaj se pojavlja nasprotje oziroma prihaja do
navzkrižja med zaključki (navsezadnje, pojav je že sam po sebi tak) – ne-spoštovanje
naravnih zakonitosti pripelje do ključnega problema - diskriminacije. Ta pa obvelja enako za obe strani vprašanja. Za
tiste, ki izvajajo diskriminacijo in tiste, nad katerimi se le-ta izvaja. Pri
tem gre za zakonitosti akcije-reakcije, ta pa pelje v samo-destruktivno
vedenje, samo-razvrednotenje, neproduktivnost, degradacijo …
Diskriminacija po definiciji pomeni omejevanje pravic,
razločevanje, zapostavljanje. Pojav ima več obrazov: fizičnega, zakritega, političnega,
gospodarskega, diplomatskega … Meni osebno je najmanj simpatičen verbalni.
Pred časom sem pisala o marginalizaciji, o ranljivih skupinah
potisnjenih na rob družbe, med katere sodijo tudi verske ločine, kot je, po
svojem navdihnjenem petju, vsem znana Hare Krišna. Z verovanjem seveda ni nič
narobe, celo zaželeno je, da človek v nekaj (pač) veruje, a iz izkušenj in
statistik nam je znano, da je - praviloma - zelo napačno ozadje verovanja struktura ustanov, ki predstavljajo dinamo religij.
Tako zlahka prepoznamo bistvo »višjih« interesov teh konstruktov.
Podan primer sloni na jasnem dokazu o zgoraj navedeni ambivalentnosti
diskriminacije, natančno, predstavlja dokaz o ranljivosti
nasproti podrejenosti.
Pred časom sem bila priča obredu, kjer je moja znanka svojo
sestro (ki se je v namen novega razsvetljenja preimenovala iz Katje v Cveti),
blagoslovila v zgoraj omenjeno versko ločino Hare Krišna. To se je pelo,
plesalo in navdihovalo, znanka pa je bila naravnost navdušena nad to veselo religijo. Vzhičenost jo je držala kar
nekaj časa, celo razmišljala je, da bi morda tudi sama prestopila prag te
srečne vere, škodit ne more, je dejala, lahko ti samo pomaga, da si v svojem
bivanju sproščen in radosten. A radost je (povsem) izpuhtela, ko je ostala brez
strehe. Takrat, ko je Cveti, kot prava pristna privrženka ločini podarila polovico
svoje nepremičnine, ker pa se le-ta pravno drži druge (sestrine) polovice, je kompletna
hiša postala last Hare Krišna. Od takrat sta - pred tem dve mili in ljubeči
sestri, zelo sprti, do te mere, da se danes pogovarjata le prek svojih
odvetnikov, ki urejajo nastalo nevšečnost.
Od staršev podedovana hiška pa je še vedno v verski lasti, menda z namenom
služiti Krišni, bogu, ki uprizarja veselje do življenja in brezskrbnost.
Morda bi morala Cveti, preden se je odločila za ločino malce
naštudirati ravno lastnosti, ki zaljšajo Krišno in ki mu jih pripisujejo njegovi privrženci, a ki s
samim Krišno, seveda nimajo nič skupnega. Kakor tudi sam Krišna nima nikakršne veze z odvzemom
hiše.
Sicer pa priznamo ali ne priznamo, vsi vemo, da je bog tisto,
kar smo sami.
Prav je, da imamo boga pri sebi (tudi sama ga imam, povsem
lastnega, in srčnega, vedno nekje blizu, da se nanj jezim, da se z njim smejim,
prepiram, da z njim žalujem in razpravljam), toda, da se nanj vali krivda in ga dolži tudi za tisto, za kar ni kriv, je pa višek ...
BREZBOŽNA
Bog trpinu
ne zaceli rane
vanj pa je zagledan
kot pajek v muho
pravi Romeo
v naročju slavljen
Zakaj bi zapustil raj
Ni komentarjev:
Objavite komentar