Kako je govoril Machiavelli
Vladarja si politične elite prizadevajo
razumeti nikakor drugače kot le dobesedno, torej po načelu: cilj ne izbira
sredstev.
(... nadaljevanje)
Skozi zgodovino pa so politične in sociološke znanosti moralno držo Niccola
Machiavellija prezrle in izraz makiavelizem
uveljavile predvsem v smislu določanja in označevanja temne plati človekove
narave, zle lastnosti, ki mora imeti vladajoči razred, da bi uspešno vladal. In
dozdeva se, da to tezo tudi politične elite danes znajo obrniti sebi v prid in
si Vladarja prizadevajo razumeti nikakor drugače kot le dobesedno, torej po
načelu; cilj ne izbira sredstev.
Dobro, danes sicer ne s tako okrutnimi prijemi, vsekakor pa implicitno, a
tovrstna tortura je pogosto bolj nevarna od direktne; recimo, čutimo, da nas
nekje skeli, a ne znamo natančno opredeliti točke bolečine, zato se je ne
moremo otresti. Rečeno na kratko, a gledano širše; vemo, da je v elementih politične
strukture nekaj narobe, a ne vemo, kje ta napaka natačno je, se pravi, ne
najdemo vzorca, kako do nje priti.
Spodrsljaj na ekvivalentu
Ne moremo mimo dejstva, da danes kot del vladajoče elite vidimo tudi
sindikate oz. njihove voditelje. Oni sicer tega ne priznajo, kar na primer
potrjuje tudi nedavna izjava enega od sindikalnih vodij, med bojem za
nesankcioniranje javnega sektorja, ki jo je posredoval medijem; na vprašanje,
ali gre sindikatom le za zmago, je po parafiranem dogovoru med njimi in vlado o
varčevalnih ukrepih za leto 2015, s katerim je so sindikati dosegli kompromis
na škodo davkoplačevalcev (npr. dvig trošarin na sladke pijače itn.) in ne
zmage, zatrdil - daleč od tega - in
dodal, da po njegovem v primeru, da dogovora ne bi dosegli, bi bili poraženci
vsi. Tako pa smo poraženi le davkoplačevalci, ki vemo, da vsekakor ni daleč
dan, ko se bo nov plaz obdavčitev zvalil na naša pleča. Morda sindikati te
sankcije vidijo le kot kolateralno škodo, torej v slogu reka - lisici prav nič
ni mar, kaj si kokoši o njej mislijo ... Lahko torej dodamo, da se
sindikalistov upravičeno bojimo tudi oz. čeprav prinašajo darove. Ta paradoks
pripelje v frustracijo, le-ta pa v konfliktnost širšega družbenega pomena.
Danes je, na žalost delavskega razreda, jasno, da se je K. Marx v svojih
optimističnih predvidevanjih, da bo razredni neenakosti z brezkonfliktno
komunistično družbo odklenkalo, motil.
Medtem pa ameriški sociolog L. A. Coser konfliktnost ni videl le kot
destruktivno, ampak tudi kot funkcionalno; ugotavljal je, da konfliktnost lahko
ob primerni družbeni atmosferi izkoristi politika in poskuša tesneje povezati
različne družbene skupine, npr. delavce, intelektualce in marginalce, ki lahko
združeni prispevajo k družbenim spremembam.
Je bil tudi Coser v zmoti? Je in ni. Navaja namreč, da naj bi potem te
skupine s konfliktno dikcijo uzrli lasten družbeni položaj ter usmerili svoje
prizadevanje v želeno smer. To smer je razumeti kot t.i. sindikalne boje, ki so
le orodje politike, ugotavljamo z bojaznijo, saj vemo, kako nevarna so
prijateljstva močnih. Poleg tega pa sindikati v današnjem globalnem času
delujejo zlasti v svojem interesu.
Svojevrsten fenomen danes predstavlja plejada sindikalnih organizacij.
Sicer to ni nujno slabo, če se v sindikat konsolidirajo delavci v podjetjih, ki
jim vladajo prevaranti, vendar sodeč po številu sindikalnih združenj bi morala
biti moč sindikata izjemna, delavski razred pa bi moral cveteti. Pa je ravno
nasprotno. Cvetijo le njihovi vodje, natančno, vodje močnih, prepoznavnih
sindikalnih združenj.
Napisala
Ni komentarjev:
Objavite komentar